Dió, az élet magja

Walnuts, Walnut Nutrition, Health Benefits, Side Effects and FactsElég kevés szó esik a dióról, mint az egyik létfontosságú napi élelmiszerről. Pedig tudni kell róla, hogy 25 gramm (egy maréknyi kb.) tartalmazza az Omega-3 zsírsav napi 97%-át, a réz bevitelünk 20%-át, a magnézium 42,5%-át.

Nemcsak, hogy energiával tölt fel bennünket, hanem rengeteg értékes tápanyagot is tartalmaz, mely könnyen hasznosítható testünknek. Nemcsak létfontosságú zsírokban gazdag, hanem megannyi mikro tápanyagot is tartalmaz, amely elengedhetetlen a kicsattanó egészséghez.

Nézzünk meg néhány tényt a dióról:

1, A vega trend követőinek első számú Omega-3 forrás egyike a lenmag mellett. Ezen felül magas a fehérje, foszfor, és réz tartalma. Az Omega-3 zsírsav csökkenti a vér rossz koleszterin szintjét, és hozzájárul a gondolkodási, kognitív folyamatok hatékonyabbá tételéhez. Csökkenti a depressziót, a stresszt. Segíthet megelőzni az Arzheimer-kórt. Nem véletlenül hasonlít a dió az agyra. A dió tehát az agy vitaminja!

2, Különleges anyagai serkentik az immunrendszert, antioxidánsai pedig az oxidatív stressz ellen veszik fel a harcot a rákos sejtek kordában tartásával. Így a megelőzésben is kiemelkedő szerepe lehet!

3, A mikro tápanyagai és a magnézium tartalma révén segít a csontok, és a lágy szövetek épségének megőrzésében, visszaszerzésében.

4, Melatonin tartalma biztosítja az éjszakai alvás nyugodtságát. A magnézium és a B vitaminok pedig az idegeket nyugtatja.

5, Vitaminokban gazdag volta miatt az A és az E vitamin a bőrt csodássá teszi. Erősíti a haj szerkezetét, és vitalitását. Fényesebbé, selymesebbé teszi a hajunkat belülről. A körmeink pedig erősebbé válnak a napi fogyasztásától.

A dió napi rendszeres fogyasztása csakis megfelelő mennyiségben ajánlott. Túl fogyasztásával súlygyarapodást lehet elérni. Illetve messziről kerüljék el azok, akiknél allergiás reakciókat vált ki a fogyasztása.

A fekete dió (Juglans nigra) esetén kerülni kell a bőrrel való érintkezést, hiszen mindenkinél túlérzékenységet idéz elő karciogén és mutagén tartalma miatt! Ezért ezen dió fajta leveleit és dió kérgeit tiltja is az OÉTI a táplálék kiegészítőkben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *